أنا واللي حواليه

Friday, March 28, 2008

احساس

عندي حاجات كتيره جديدة في حياتي .. بقيت طبيبة امتياز وانهيت سنين الدراسة والمذاكرة المقرفه .. بدرِّس اللغة العربية لطبيبة من تركيا -في مقابل مادّي- وعملت مقابلة علشان أشتغل بارت تايم في شركة دواء ونجحت الحمدلله -مع ان ناس كتير بتشوف ان المهنة دي لا تليق بالطبيب بس انا مهتمتش انا مؤمنة ان العمل مهما كان بيشرف صاحبه وان كان نجار أو سباك .. مفيش مهنه بتهين صاحبها انما تصرفات صاحب المهنة هي اللي بتهينه هو وليس مهنته ..جملة اعتراضية كبيرة انما لابد منها - هنرجع شقتنا قريب جدا ان شاء الله في خلال الاسبوع ده و النت هيرجع البيت تاني ان شاء الله وفرح أخويا يوم الأحد الموافق الثاني عشر من ابريل .. طبعا كل الحاجات دي أحداث سعيدة المفروض اني أكون سعيدة .. بس مش عارفه ليه مش حاسّه اني سعيده ... الحمد لله طبعا على كل شيء بس احساس السعاده عندي مش موجود مش عارفه ليه؟؟
-----------------------------------------
كان لازم أشد السطر ده لأن الكلام اللي فات دا كنت كاتباه من كام يوم.. كنت زهقانه مش عارفه ايه سبب الزهق ..بس دلوقتي الزهق راح بس دا ميمنعش اني لسه مش سعيدة .. أنا بدأت حاجات كتير كان نفسي تبتدي من زمان وحياتي دلوقتي جميلة على أفضل ما يكون؟ أنا ليه مش مبسوطه؟ ساعات بقول لنفسي ان أنا مش سعيدة علشان مفيش حالة حب بعيشها.. دايما كده الواحد بيتلكك لنفسه علشان يلاقي سبب يبرر بيه حزنه أو على الأقل عدم سعادته.. دلوقتي افتكرت شعر جميل كنت قريته .. أنا مش فاكراه بالظبط لأني قريته من زمان زائد ان أنا ذاكرتي جهنمية آخرها دقيقتين فاتو وما قبل ذلك بيروح في الوبا .. بس ربنا يخليلي جوجل المهم الشعر كان بيقول
ناقص حته
وكل ماوزن
ألاقي لسه
ناقصلي حته
وطبعا عرفت من صديقي جوجل ان صاحب الكلام العبقري ده هو علي سلامه فشكرا ليه على الكلام الجميل اللي قاله
مش عارفه هفضل اتلكك لنفسي بالحته اللي ناقصه دي لغاية امتى ؟ وهفضل أجري ورا الحته دي لامتى ؟ليه مبفرحش باللي معايا؟؟ يارب ماكونش زهقتكو مني.. أنا عن نفسي لو قريت كلامي هتغاظ من نفسي وهقول ليه يا بنتي كده ؟ انتي في نعمه ؟ ايه البطر ده ؟ بس والله مش بطر .. بس دا احساس

13 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home